Monday, December 3, 2012

Cara Elakkan Sakit Gigi, Sakit Urat dan Buasir Ketika Mengandung

Mengandung adalah proses yang sgt panjang, 9 bulan 10 hari membawa perut bukanlah sesuatu yang mudah, kerana iut wanita yang meninggal dunia ketika bersalin dikira syahid kecil, kerana kesakitannya itu menghapus dosa. Setiap  wanita diduga dengan perkara2 berlainan ketika mengandung dan bersalin, ada yang sangat senang semasa mengandung tetapi sgt susah ketika bersalin dan begitu juga sebaliknya. Malah ada yang senang kedua-duanya dan susah kedua-duanya.

Bagi saya pula, secara peribadi, pengalaman melahirkan dua org anak sebelum ini agak mudah, sekali teran dh keluar, sakit pula tidaklah lama sangat sehingga melampaui 12 jam, tetapi pengalaman mengandung agak sukar bagi saya. dengan penambahan berat badan yg sangat banyak, overdue sehingga mencecah 2 mgu amat menyeksakan saya. Saya mula didatangi masalah buasir disebabkan oleh berat bayi.Sakit2 dan sengal gigi mmg wajib lah, kerana saya tahu kalsium saya diserap untuk pembentukan tulang bayi saya. Sakit urat pula disebabkan regangan dan tekanan pada urat kerana membawa bayi.

Bagi kehamilan ke-3 saya, w'pon saya sgt2 tidak bersedia utk kehamilan kali ini, tp saya redha dan rase ckup bersedia, kerana sejak mengamalkan Shaklee Ostematrix, mmg terasa kesannya. hanya makan 4 kapsul sebelum tidur , sakit badan mmg berkurang ketika bangun pagi malah pembuangan juga sangat lancar dan ia bagus utk mengelakkan buasir. Dengan harga RM61 utk 120 tablets, ia sgt berbaloi.

Shaklee Ostematrix membekalkan :
  • 1000mg (100% pengambilan harian) unsur kalsium daripada sumber-sumbe ryang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semulajadi.
  • 400mg (100% pengambilan harian) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannnya.
  • 400IU(100% pengambilan harian) vitamin D untuk meransang penyerapan kalsium.
Ostematix mmg yang terbaeekkkkk...

CARA ELAKKAN BUASIR KETIKA MENGANDUNG


No comments:

Post a Comment